Exercises in this lecture  Go to the slide, where this exercise belongs -- Keyboard shortcut: 'u'

Exercise 4.2
Klasserne Spillekort og KortSpil

I forrige lektion var der en opgave om Spillekort, hvor klassen Spillekort repræsenterer et enkelt kort i et kortspil.

Da nogen måske ikke nåede at programmere Spillekort klassen sidste gang, er det en mulighed at løse opgaven ved øvelserne idag.

I min løsning har jeg implementeret en klasse KortSpil, som repræsenterer de 52 kort i spil kort (uden jokere). Vi har ovenfor anbefalet at indlejere Spillekort statisk i KortSpil. Afprøv denne løsning konkret, og demonstrer ved et eksempel, at der statig er adgang til SpilleKort (uden at gå igennem et KortSpil objekt) selv om den er indlejret i KortSpil.

Solution