Exercises in this lecture  Go to the slide, where this exercise belongs -- Keyboard shortcut: 'u'

Exercise 2.3
Lighed mellem bankkonti

I denne opgave arbejder vi videre på babybank som tidligere i denne lektion har været under behandling i en opgave.

Tilføj en metode equals, der angiver at to bankkonti er ens hvis følgende betingelser er opfyldt:

Saldoerne er ens Ejerne har samme navn - dog således at navne stavet med stort og småt opfattes som værende ens ("Peter" = "peter" = "PETER")
Metoden equals er defineret i klassen Object, hvorfra alle klasser arver. Læs API dokumentationen af equals i forbindelse med løsningen af denne opgave.

Lav en klasse med en main metode, som laver to konti. Prøvekør programmet med det formål at teste om equals virker efter specifikationen.

Solution