Exercises in this lecture  Go to the slide, where this exercise belongs -- Keyboard shortcut: 'u'

Exercise 3.5
Tegning af en regulær polygon

Klassen Crayon er en simpel klasse - set fra et grænseflade synspunkt - som gør det muligt at lave stregtegninger. Studér først klassens grænseflade, og forstå hvilke tjenester den tilbyder.

Benyt nu klassen Crayon til at skrive et program, som tegner en regulær n-kant (ligesidet trekant hvis n er 3, et kvadrat hvis n er 4, en regulær pentagon hvis n er 5, etc). Indlæs n fra tastaturet, f.eks. via klassen Keyboard.

Dit program skal naturligvis have adgang til klassen Crayon. Hvis dit Java system allerede har adgang til klassen, skal du blot importere klassen eller pakken hvori den forekommer. Hvis ikke, kan du placere Crayon klassen i samme katalog som din egen klasse. Det samme gælder for Keyboard. Dette giver umiddelbart adgang til klasserne fra dit eget program.

På cs nettet findes Crayon klassen i pakken oopcourse.util. Klassen Keyboard findes i cs1 pakken - ligesom det antages i lærebogen.

Solution