Lecture overview -- Keyboard shortcut: 'u'  Previous page: Dokumentation af Java [Section] -- Keyboard shortcut: 'p'  Next page: Opgaven polygon tegning -- Keyboard shortcut: 'n'  Lecture notes - all slides and notes together  slide -- Keyboard shortcut: 't'  Help page about these notes  Alphabetic index  Course home  Play sound for this page -- Keyboard shortcut: 'y'  Page 38 : 39
De ikke objekt-orienterede dele af Java
Dokumentation af Java

Vi ser her kort på, hvordan man finder dokumentation af Java

Med det tempo Java har udviklet sig bliver de fleste opslagsbøger om Java forældet alt for hurtigt.

Det anbefales at bruge online opslagsværker hvis man skal have konkret og opdateret information om Java bibliotekerne, Java værktøjer, og Java sproget.

Man kan håbe, at Java efterhånden er så stabil, at den trykte dokumentation vil kunne leve længere.

• Online beskrivelser af Java:

• Java Application Programmer's Interface (API)

• Nogle få lokale java klasser (API)

• The Java Tutorial

• The Java Language Specification

• Java Programming Language Basics, Part 1 og 2

Java API dokumentation følger ikke med når man downloader Java fra Sun's WEB site. Husk derfor at få fat i denne meget vigtige del af Java Systemet, når du hjemtager en ny version af Java Development Kit (JDK).

De lokale java klasser er klasser, som vi anvender en del på kurset, herunder Keyboard og Console.

Også The Java Tutorial er en separate enhed i forhold the JDK systemet. Denne samling af dokumentation opdateres ganske ofte hos Sun med nye dele. Vær også opmærksom på, at dette kan købes i bogform. Pt. er der tre tykke bøger, som er identiske med online materialet.

En Java 1.0 beskrivelse af sproget. Denne meget omfattende sprograpport er desværre ikke opdateret hverken til version 1.1 eller 1.2. Der findes kun et kort appendix, som beskriver sproget's udvikling fra 1.0 til 1.1.

En kortere og mere basal tutorial end 'The Java Tutorial'. Samlingen er opdelt i en række korte kapitler

Den mest opdaterede information fås på java.sun.com