Lecture overview -- Keyboard shortcut: 'u'  Previous page: Oversigt over Java's udvikling af brugergrænseflader -- Keyboard shortcut: 'p'  Next page: Applets [Section] -- Keyboard shortcut: 'n'  Lecture notes - all slides and notes together  slide -- Keyboard shortcut: 't'  Help page about these notes  Alphabetic index  Course home  Play sound for this page -- Keyboard shortcut: 'y'  Page 3 : 30
Forelæsningsnoter i Objekt-orienteret Programmering
Grafiske brugergrænseflader i Java, del 1
Litteratur om grafiske brugergrænseflader

Vi starter med en kort karakterisk af litteraturen, der beskriver hvordan man laver brugergrænseflader i et Java program

  • Litteratur:

    • Kapitlerne 16 og 17 i Barnes giver en fyldestgørende indføring til emnet

    • Kapitel 9 i lærebogen 'Java Software Solutions' af Lewis of Loftus (2ed) giver en introduktion til emnet

    • The Java Tutorial indeholder en mere uddybende og mere teknisk gennemgang af Java brugergrænseflader

      • AWT version (arkiv)

      • Swing version

        • Svarer i omfang til en bog på 950 sider

Hvis man læser første udgave af lærebogen 'Java Software Solutions' af Lewis of Loftus er det kapitel 10 som giver en introduktion til grafiske brugergrænseflader

Hvis man læser første udgave af lærebogen 'Java Software Solutions' af Lewis of Loftus er det kapitel 10 som giver en introduktion til grafiske brugergrænseflader