Lecture overview -- Keyboard shortcut: 'u'  Previous page: Arkitektur af et program med grafisk brugergrænseflade [Section] -- Keyboard shortcut: 'p'  Next page: Model, syn og inputkontrol -- Keyboard shortcut: 'n'  Lecture notes - all slides and notes together  slide -- Keyboard shortcut: 't'  Help page about these notes  Alphabetic index  Course home  Play sound for this page -- Keyboard shortcut: 'y'  Page 8 : 30
Forelæsningsnoter i Objekt-orienteret Programmering
Grafiske brugergrænseflader i Java, del 1
Hvem kalder hvem?

Vi vil indledningsvist se på en vigtigt princip, som dukker op i flere sammenhænge når vi arbejder med grafiske brugergrænseflader i Java.

Don't call us - we call you

  • Traditionelt

    • Alle metoder, som vi definerer, kaldes eksplicit af 'vore egne metoder'

  • I forbindelse med brugergrænseflade programmering

    • Vi definerer ofte metoder, som kaldes ('implicit') fra systemets metoder

      • Start og stop metoderne i en Applet

      • Eventhåndterings metoder i 'Listener' objekter

      • Metoder som opdaterer den grafiske præsentation af en brugergrænseflade