Objekt-orienteret Programmering
Lektion 12


EmneGrafiske brugergrænseflader i Java I

Interaktion med moderne computer programmer sker ofte gennem en grafisk brugergrænseflade. I denne lektion vil vi se på brugergrænseflader . Vi koncentrerer os om vigtige og overordnede forhold, herunder ansvarsfordelingen mellem objekter, der indgår i en brugergrænseflade. Vi ser naturligvis også på nogle forhold, som er specfikke i forhold til konstruktion af grafiske grænseflader i Java.

DatoTirsdag 20.11.2001

ForelæsningKlokken 10.15 - 12.00 i lokale A4-108

LitteraturKapitel 16 i Barnes

Læsevejledning: Barnes har en meget fyldig beskrivelse af klasserne, der udgør begreberne bag grafiske brugergrænserflader i Java. Denne foreslæsning dækker AWT pakken samt en mere principiel beskrivelse af stukturen af et program, som har en grafisk grænseflade. I næste forelæsning studerer vi SWING pakken.

ØvelserØvelserne til denne lektion afholdes torsdag 22.11.2001 klokken 08.15 - 10.00

Opgave 12.1 (En meget simpel calculator)
Opgave 12.2 (Grafisk brugergrænseflade i projektet)
Alle opgaver fra kapitel 11 i noterne samlet på én side

ReferencerForelæsningsnoter


Kurt Nørmark

Genereret: Mandag 17. December 2001, 10:36:38
Genereret for: cs-unix

OOP hjemmeside     |     D3 hjemmeside     |     OMSWING hjemmeside
Dat1/Inf1 hjemmeside
Forelæsningsnoter     |     JDK API     |     JDK Tools     |     Java Tutorial
Java på Sun     |     Kurt Nørmark